Thursday, March 31, 2011

Вбий в собі «совок»

викинь совок з свідомості

Присвячується світлій пам’яті І.А. Геля

Чого дурні – бо бідні, чого бідні – бо дурні… Українці продовжують не жити, а виживати. І часто в своїх невдачах винні ми самі. Легко плакати і звинувачувати в своїх бідах всіх, починаючи від президента і закінчуючи сусідом, який... просто вам не подобається :)

Значно важче чогось досягти. Особливо, в нашій країні, де надзвичайно багато обставин виступають проти тебе. Всьому є об’єктивні причини, якщо ми побачимо їх, то може зможемо знайти хоч якісь шляхи виходу.

Читаючи на Українській Правді блоґ Володимира Цибулько, я натрапив на цікаве інтерв’ю Івана Андрійовича Геля для "України Молодої", де знайшов багато причин «чого ми так зараз живемо» і чому все так повільно міняється, або міняється на гірше. Далі буду цитувати:
«Нинішня ситуація в Україні породжена не останніми п'ятьма роками і навіть не останніми 20 роками. Вона коріниться у подіях останніх 50-70 років. Свого часу товариства «Просвіта», «Пласт» і «Сокіл» та греко-католицька церква створили сплав віри і внутрішнього поклику, виховавши покоління 30-х та 40-х. У повоєнний період не було часу на розбещування. А вже потім прагматизм, у гіршому розумінні цього слова, робив так, що все перетворювалося на духовний секонд-хенд. І КДБ, і посмикування простої державної системи настільки залякували, роблячи людей, м'яко кажучи, гнучкими, що годі й казати. В одному товаристві він був патріот і ніби не лицемірив, говорячи про якісь цінності, а паралельно він був слухняним комсомольцем, готовий здати тих людей, перетворившись на щось жалюгідне. Це творило суспільство подвійної моралі, роздвоєності душі. Це призвело до того, що покоління моєї доньки, та й вона сама, попри те, що шляхетна, віруюча і порядна, – «совок». І я якоюсь мірою «совок».

Наведу невеличкий приклад: колись ми з мамою сапали буряки у колгоспі, і десь я там лишив бур'ян. Мати мені каже, чого ж то я так. Я їй пояснив: кому то треба, це ж «колгоспне»! А мати мені повіла: «Нє, сину, де б ти не працював, на панщині, в колгоспі чи в себе, – все маєш однаково сумлінно працювати. Бо це Боже».

То було покоління глибокої віри і послідовної порядності. А потім уже сталися фатальні зімни: мовляв, якщо не вкрав на заводі – дурень. Бо ж у моралі внутрішньої вседозволеності можна робити все, що завгодно.

Із подібною мораллю ми увійшли у події кінця 1980-х років…»
Від себе продовжу, що це все мучить нас і до нині, ми ліниві і часто «на роботі відпочиваємо, а після роботи - працюємо». Так українці – ліниві. Або як в Файній Юкрайні: «хоч закордоном, але працьовиті». Це вам каже людина, яка жила в США. Там я дійсно побачив, що таке робота і яка ціна грошей. Тобі платять, платять добре, але робити треба старанно, відповідально і багато, дуже багато.

ІТ-совки

Часто ми залишаємося совками навіть на найсучасніших професіях. Це те, коли дизайнер псує цікаву ідею маленькими недопрацюваннями, мовляв «я не Лєбєдєв і заробляю не так як Лєбєдєв, щоб слідкувати за кожним пікселем». І ніколи не будеш мати й десятої частини Тьоминого заробітку, якщо не полюбиш кожен піксель в своїй роботі.

Ще приклад, коли оптимізатор забуває прописати Meta Description для важливих сторінок. «А навіщо? Google їх не враховує при ранжувані, а мені платять гроші за позиції, а не куплений товар…» - скаже сеошнік. А те, що в описі під лінком на сайт Google буде парсити якусь кашу, то фігня. І те, що CTR такої позиції буде низьким і ніхто не зайде, і не купить товар, то теж гореоптимізатора не цікавить.

Так само верстальник може сказати, що мультибраузерність – не обов’язкова, а валідність – взагалі нікому не потрібна.

Які можна зробити висновки?

«Совок» - це духовно-моральний рак {гангрена/катаракта/ще щось страшне}, що не дає більшості з нас повноцінно розвиватися в професійному плані, розкрити ввесь свій потенціал і, зрештою, досягти успіху та жити нормально. Виріжте з себе дух «совка». Вбийте цього вампіра. А відповідальність, прискіпливість, скрупульозність і настирливість будуть вам замість осикових кілків, часнику та срібних куль :)

Всім моїм читачам бажаю успіху, визнання і грошей ;)

P.S. Всі збіги з реальними історіями з життя, а також з прототипами в описі – це лише збіги :)

Читати далі...

Wednesday, March 30, 2011

Я люблю Bing!

Порадувала статистика переходів з Bing'а по ключовику "розкрутка сайтів", тому вирішив перевірити позиції і ще більше зрадів :)

розкрутка сайтів в Bing

А як ви відноситеся до пошукової системи Bing?
Читати далі...

Tuesday, March 29, 2011

Зміїний розум у SMO: кобра втекла з зоопарку і з’явилася в Твіттері

Єгипетська кобра, яка ще 28 березня втекла із Bronx Zoo, нещодавно завела собі акаунт в твіттері і активно його оновлює. В одному з перших твітів змія розповіла, що на втечу її надихнули персонажі з м/ф «Мадагаскар». За короткий час кобра набрала майже 22 тисячі фоловорів - це ефект вірусного маркетингу.

Хто ж насправді веде мікроблог кобри - невідомо. Але я думаю, що ця людина по-зміїному розумна і хитра :)

В своєму твітері «цифровий плазун» розповідає про враження від прогулянок Нью-Йорком і що дуже важливо - цікавиться у фоловерів, де б вона могла знайти певні послуги чи сервіси.

От 9 годин назад «єгиптянка» шукала, де є непоганий вегетаріанський ресторан. Поки ознак релами нема, але це поки. Я ж кажу ця кобра розумна і за її аватаром ховається досвідчений SMO-спеціаліст, який знає що таке партизанський маркетинг і приховане просування в соціальних медіа.

Партизанський маркетинг в інтернеті

З даним видом просування товарів і послуг ви вже напевно стикалися на різних форумах, блогах та соціалках. Але, скоріше за все, навіть не здогадувалися про те, що ставали об’єктом рекламного впливу.

Суть прихованого маркетингу зводиться до наступного: набирається група людей, які в темі, перший з них створює обговорення, наприклад: «Де можна замовити сайт як в Лєбєдєва, тільки дешево і з перламутровими ґудзиками?» :). Тут одразу з'являється другий учасник групи, який рекомендує певну веб-студію... ви вже здогадалися яку? :) Далі з'являється третій, четвертий учасник групи і вони починають бурхливо обговорювати переваги і недоліки розробника і його робіт з портфоліо, залучаючи до обговорення інших учасників форуму, які нічого не підозрюють, при цьому періодично і як би ненароком кидаючи потрібні посилання. Це найпростіший приклад партизанського маркетингу, в реальності все значно складніше.

Цей проект зі змією ще складніший, ніж типові, але, я переконаний, суть його та ж сама.

Буду продовжувати спостерігати за твітером єгипетської кобри (BronxZoosCobra). А що ви думаєте про це? Буду радий вислухати в коментарях ;)

Читати далі...

Monday, March 28, 2011

Пишіть самі, а не крадіть і буде вам щастя!

Унікальний контент вирішує дуже багато. Покажу на прикладі минулого посту про огляд сайту proosbb.info (соціалка присвячена ОСББ).

Я перевіряв статистику по джерелах трафіку на блог і звернув увагу, що пішли відвідування по запиту  "proosbb.info". Перевіряю позицію - я на 7-му місці в гуглі. Думаю: "Та про них написали сотні сайтів новин, чого ж мій блог в топі?". Дивлюся Захід.нет на другій сторінці видачі, поряд з ним ще багато авторитетних сайтів. Як так? Перевіряю з інших компів, з гугла з російським інтерфейсом. Все так само. Тому я детально проаналізував цю ситуацію.


Коли з'явилася ця соціальна мережа, то всі електронні ЗМІ миттю почали говорити про неї в новинах. Але їх проблема в тому, що вони не описали цей сервіс самі, а просто копіпастили опис з самого проОСББ.інфо. А потім крали новину один в другого лінуючись унікалізувати текст, написати щось від себе.

Ця замітка буде більше корисна новачкам в SEO, тому що досвітчені веб-майстри знають як негативно впливає крадений контент на видачу в пошуковиках. Крім того можна попасти в бан, або під фільтр. Тому не крадіть статей.  

"Але ж де мені взяти цю інформацію? Я ж не буду писати тільки про те, що бачу з свого брудного вікна!" - скажете мені ви.

Або крадіть з розумом...

Пишіть про все що забажаєте, але коли вже крадете, то крадіть з розумом: робіть рерайт контенту доти, поки текст не стане унікальним.

При редагуванні оптимізуйте сторінку під запит з ключовим словом:
  1. густина ключа - близько 5% (максимум - 7%);
  2. пропишіть його в заголовоку (придумайте свій унікальний);
  3. кейворд має бути в URL-адресі (бажано транслітом);
  4. виділяйте ключовик напівжирним і курсивом в тілі самої статті.

Як перевірити, що контент унікальний?

Про це я раніше написав детальну статтю: Плагіат та перевірка текстів і зображень на унікальність. Там детально проаналізовано багато он-лайн сервісів, що допоможуть вам перевірити контент на наявність копій в мережі. 

Все що не зрозуміло - задавайте питання в коментарях. На всі питання дам відповіді - тож не соромтеся - питайте.

Читати далі...

Friday, March 25, 2011

Новини уанету: з'явилася соціальна мережа, присвячена ОСББ

В Україні з'явилася перша спеціалізована соцмережа для співвласників багатоквартирних будинків та їх об'єднань ПроОСББ.інфо.

Про проект

Учасники мережі мають доступ до оперативної інформації в галузі ЖКГ, отримують консультації від професіоналів, проходять он-лайн навчання, обмінюються досвідом та історіями успіху, реалізовують спільні проекти.

Соціальна мережа ПроОСББ.інфо покликана стати платформою для горизонтальної комунікації і взаємодії співвласників багатоквартирних будинків з метою формування спільних інтересів, їх активного просування та захисту.

Позитивні сторони

Даний проект дуже мені сподобався якістю виконання. Відзначу сильні технічні сторони сайту:
  1. Простий та зручний дизайн;
  2. Приємні кольори;
  3. Україномовність «по замовчуванню»;
  4. Можливість авторизації через акаунти найпопулярніших соц.мереж;
  5. Dofollow посилання в статях на блогах :)
Ще сподобалося як вирішили проблему дублювання контенту при багатомовності – посилання на російську версію версію - nofollow, тобто пошуковий робот  взагалі не бачить російськомовний інтерфейс. Адже статті там ті ж самі, тільки пункти меню другі, з точки зору дядька Гугла, - це було б не добре – double content – можна попасти під фільтр. Тому, розробники соцмережі все передбачили і виключили російські сторінки з індексу.

Що не сподобалося?

  1. Логотип – не те щоб простий, а більше примітивний (імхо);
  2. З точки зору SEO – вміст html тагів title зовсім не оптимізований і часто дублюється. А це не добре :(

Хто створив цю соціалку?

Створенням цієї соціальної мережі завдячуємо громадській організації «Демократичний Альянс» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

У «Демократичному альянсі» відзначають, що мережа буде корисною для консультаційних центрів по створенню ОСББ, підрозділів житлово-комунального господарства місцевих органів влади, діючих об'єднань співвласників багатоквартирних будинків та ініціативних груп, які бажають створити ОСББ у своєму будинку.

Читати далі...

Wednesday, March 23, 2011

Оранжева оптимізація сайтів

«Еті апельсіни наколенниє наркотікамі»
Людмила Янукович, 2005 р
помаранч

Оптимізація біла, сіра, чорна і ... помаранчева?

Сьогодні я розкажу про дещо помаранчеве, що приваблює багато людей до одного місця, але мова піде не про революцію на майдані, а про один з методів інтернет-маркетингу.

Всі схеми просування сайтів прийнято ділити на три групи: білі, чорні і сірі. Ці кольори, як правило, висловлюють ставлення пошукових систем до того чи іншого способу розкрутки сайту. Однак існують і інші методи просування, що не стосуються безпосередньо ранжирування сайту в пошукових системах. Крім звичайних, буденних методів (наприклад, просування в соціалках), деякі оптимізатори винаходять більш витончені способи розкрутки. Розглянемо один з них, відомий як оранжева оптимізація.

На відміну від сірої оптимізації, яка підвищує вагу сторінки за рахунок посилань, і чорної оптимізації, що використовує всякий клоакінг, дорвеї, спам… оранжева оптимізація може виглядати досить витонченою для відвідувачів і цілком легальною в очах пошуковиків.

Що таке помаранчева оптимізація?

Суть полягає в тому, що на сайті публікуються певні цікаві матеріали, що не мають прямого відношення до основної тематики, далі проводиться залучення аудиторії з упором на цей контент. Також часто використовуються хамбаги (наприклад, мат на важливих сторінках сайту і т.п.). Як правило для кожного ресурсу придумується своя спеціальна стратегія. Помаранчева оптимізація застосовується в умовах обмеженості матеріальних ресурсів, є відносно трудомісткою. Основний недолік – залучена аудиторія не є цільовою і дуже невеликий відсоток відвідувачів конвертується в споживачів.

Оранжева оптимізація – це неконкретне технічне рішення, а принцип, що має два основних методи: додатковий контент (часто не зовсім по темі) та піар (часто чорний).

Один із способів помаранчевої оптимізації полягає в тому, що сайт наповнюється безліччю матеріалу, і досить цікавого матеріалу, але такого, який має до основної тематики тільки віддалене відношення. Наприклад, ви маєтеінтернет-магазин мобільних телефонів, але у вас явно недостатньо цікавих і якісних тематичних статей, щоб сайт вийшов в топ по великій кількості низькочастотних запитів. Тоді ви, помістивши основний матеріал - описи, слушні поради користувачам і т.п. - розміщуєте ще гору інформації, яка ніби й відноситься до теми, але явно якось не так, як міг розраховувати відвідувач. Це можуть бути анекдоти про мобілки, прикольні смс і взагалі багато чого ще «про телефони». Робот-пошуковик до такої оптимізації не причепиться - частота ключового слова в усіх цих статтях не вище допустимих 7%. Тільки ось ваш відвідувач відчує себе трохи дивно, якщо анекдотів буде явно більше, ніж інформації по суті.

Помаранчева чи оранжева?

Виникає певна проблема з термінологією, як правильно писати «помаранчева» чи «оранжева» оптимізація? Але відповім питанням на питання: «А як правильніше «сміливий» чи «хоробрий»?» Наша мова багата і різнобарвна, тож будемо використовувати увесь її потенціал.

Приклади вдалої оранжевої оптимізації

Фахівцями сайту drafzal.com був створений підсайт drafzal.com/old зі спеціальним жахливим дизайном .  Далі на digg.com був створений топік про найгірший дизайн в світі. Тема добре розкрутилася і попала на головну, сайт отримав величезне число відвідувачів, тому що багато людей, які заходили подивитися страшний дизайн, потім переходили і на «новий» дизайн.

Компанія  «Евросеть» розмістила на своєму сайті сторінку під назвою «Ахтунг!», що копіює основну, але… з матюками. Інформація про це поширилася як вірус – про «Евросеть» стали писати на блогах, форумах та соц. мережа, в результаті, на сайт повалив величезний трафік – всі ж хотіли подивитися на це видовище.

Подібною фігньою з матюками, скандалами та контентом не зовсім по темі страждає Артемій Лєбєдєв. І в жежшці, і на сайті своєї студії дизайну. Він, напевне, головний експерт рунету з помаранчевої оптимізації. Більшість текстів написаних Тьомою містять мати. Також він не гидується провакіцій та скандалів. Артемій може дозволити собі стверджувати, що казати правильно саме Білорусія, а не Білорусь. А ще може заявити, якщо у ветеранів забрати пільги, то всім стане краще жити. При цьому його пост: «Я высекался» збирає купу беклінків та коментів. А щодо цікавого контенту, але не зовсім по темі, то такі розділи на artlebedev.ru, як «Ідіотека» та «Бізнес-Лінч» щоденно приваблюють величезну кількість відвідувачів. Лєбєдев – професіонал не тільки в дизайні, а й в піарі. Він, мені здається, перший хто поставив оранжеву оптимізацію на конвеєр.

Ще був один хостинг-провайдер, що в футері свого сайту розмістив російське слово з трьох букв. Це виглядало так ніби сайт взламали хакери. І спочатку цим рекламним вірусом заразили саме їх, поширивши цю новину по хакерських форумах і блогах (з лінком звичайно). Потім всі просто передавали повідомлення про хамбаг, типу: «ось лінк… подивися в них внизу сайту х** написано».  Відвідуваність ненадовго зросла в кілька разів.

Схожа ситуація з оптимізацією блогів і форумів. Фактично форуми і блоги представляють собою суцільну помаранчеву оптимізацію: інформація, що міститься на них, нерідко є досить далекою від основної теми, при цьому реклама, що розміщується на таких ресурсах, може бути взагалі не пов'язаної з темою ресурсу, що, однак, не завдає ні форумі (блогу), ні рекламодавцю особливого збитку.

Чи ефективна помаранчева оптимізація?

У зв'язку з такими способами помаранчевої оптимізації багато експертів відзначили, що рейтинг сайту, розкрученого на скандалі, нестабільний: більшість відвідувачів буде цікавитися не основною його тематикою, а тим PR-ходом, який був використаний для його просування (поганих дизайном, сторінкою з матом і т.д.) . Крім того помаранчева оптимізація вимагає чималих зусиль у порівнянні з іншими способами просування сайту.

Скандал навколо сайту теж треба організувати, та й наповнити сторінку віршами і казками, що містять ключові слова не так легко. Тому можна почути думку, що помаранчева оптимізація неефективна. Однак, це не абсолютно вірне твердження.

При втіленні цих теоретичних методів на практиці, уважно придивіться до свого проекту. Прорахуйте всі плюси і мінуси щодо помаранчевої оптимізації. Єдине чого не хотів би переносити з рунету в уанет – це досвід PR-ходів з матом. В українській мові немає матюків, краще їх взагалі позбутися. Тому, хай брудний піар залишається національною фішкою наших північно-східних сусідів.

Чи варто застосовувати оранжеву оптимізацію? Все залежить від показників вашого сайту, його тематики, кількості та якості відвідувачів, його позиціонування. Який-небудь цікавий елемент або ефект можна використовувати, але потрібно знати міру. Головне, щоб більшість відвідувачів  сприймала ці фішки позитивно.

А ви використовуєте методи подібні методи? Розкажіть про це в коментарях.

Читати далі...

Monday, March 21, 2011

Український вірусний маркетинг в Канаді



Дане вірусне відео - це канадська реклама нового Нісана. Вірусного ефекту рекламодавці досягли – за короткий час відео переглянуло майже 8 000 чоловік, крім того - це не діти з соціальних мереж, а потенційні покупці – чоловіки від 25 до 54 років.

Крім того, на появу вірусного відео відреагували не тільки канадські, а й українські сайти. І про нього я дізнався з Історичної Правди.

В цьому відео обігрується назва авто "жюк" і слово "юк". "А я думав, що "ж" не читається", - з виглядом повного дурня говорить герой, який до цього випромінював ентузіазм щодо додаткового простору салону, де можна розмістити зайву тарілку з варениками.

Більш, як мільйон громадян Канади ідентифікують себе як українці. Вони вже давно не ототожнюють себе з країною, з якої кількадесят років тому емігрували їхні прадіди. Проте вони знають, що вони не тільки канадці, а ще й "юкі" (ukies) - це свого роду самоназва.

Цільова аудиторія – з точки зору походження не тільки українська діаспора. Оскільки, кожен канадець знає, або має друзів-юків.

Це вірусне відео може неприємно вразити патріотів та націоналістів через шароварщину: ковбаса, вареники, гопак і щей російська косоворотка :)

"Нема нічого страшного, - коментує цей ролик українець, який уже 10 років мешкає в Канаді. - Діаспоряни реагують на нього доброзичливо, як на гумор. А з іншого боку "щось наше!". Бо ковбаса, яку їсть водій, на заході Канади вважається чимось дуже українським".

За словами діаспорянина, для багатьох канадських юкі українство - це їхня громада; а громада - це народні танці + ковбаса/голубці/вареники/інша їжа: "Вже вишиванки та релігійні обряди є значно менш важливим. А якась там заморська Україна з її проблемами для них по барабану".

Завдяки канадським рекламникам, ми можемо спостерігати еволюцію історичної пам'яті за кілька десятків років - як українці перетворюються в канадців, однак залишаються юкі, хоча б на гастрономічно-музичному рівні.

"Але, звісно, є й патріотичні організації, і українські студії при університетах тощо, - коментує відео канадець. - І там якраз збираються діаспоряни, яким справді Україна цікава".

Читати далі...

Нова доменна зона .XXX - подарунок сайтам «тільки для дорослих»

Організація ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) офіційно схвалила виділення домену першого рівня .XXX для сайтів зі змістом «тільки для дорослих». Ціна домену буде $10 на рік. Обговорення даного проекту велося ще з 2000 року, в 2005 році згоду по більшості пунктів начебто було досягнуто, але в 2006 році проект було закрито. Але великі гроші перемагають добро, тому в 2007 все відновилося.

Свій домен - своя імперія

Головним супротивником проекту є організація Family Research Council (FRC), що займається захистом сімейних цінностей. Представники FRC впевнені в тому, що відкриття домену першого рівня допоможе королям порно-індустрії «розширити свою імперію зла в інтернеті».

xxx domain

Втім, самі гравці адалт-ринку впевнені, що введення домену призведе до жорсткості цензури.

Окремий домен - як елемент цензури

Виділений домен теоретично спростить завдання фільтрації для шкіл, бібліотек і батьків, які хочуть захистити дітей від цих матеріалів. Але знову ж таки, що заважає виробникам порно-контенту використовувати інші доменні зони?

Я писав раніше про острівний домен .SX, і я вважаю, що він може стати конкурентом .XXX.

Читати далі...

Sunday, March 20, 2011

UANET очима сеошніка. Трохи роздумів про перспективи і тенденції розвитку

uanet
Кожен, хто мав досвід просувати сайти по специфічних тематиках, стикався із негативною ситуацією в статистиці запитів пошукових систем, що україномовних запитів вкрай мало. Яскравий приклад – це тематика даного блогу – SEO.

Ось статистичні дані в пошуковій системі Google по головним україномовним та російськомовним тематичним запитам щодо сфери мого блогу:

Україномовний запитЗапитів/міс - світЗапитів/міс УкраїнаРосійськомовний запитЗапитів/міс - світЗапитів/міс Україна
Seoоптимізація1 600260seo оптимизация18 1003 600
просуваннясайту320320продвижение сайта110 00022 200
просування сайтів480480продвижение сайтов90 50014 800
Просування4 4003 600продвижение368 00049 500
розкрутка сайту1 000880раскрутка сайта135 00033 100
розкрутка сайтів1 0001 000раскрутка сайтов201 00049 500
Розкрутка1 6001 600раскрутка246 00049 500
Вірусний маркетинг140110вирусный маркетинг3 600880
Інтернет маркетинг823 0005 400интернет маркетинг1 220 0006 600
реклама в інтернеті590480реклама в интернете49 5009 900
Оптимізація сайтів210210оптимизация сайтов246 00049 500
Пошукова оптимізація сайту2216поисковая оптимизация сайтов22 2003 600
оптимізація сайту9 9001 600оптимизация сайта60 50012 100
Пошукова оптимізація140110поисковая оптимизация33 1006 600

Все пізнається в порівнянні. І якщо глянути на дзеркальні запити рунету, то як бачите, в уанеті з статистикою по темі SEO все на багато гірше.

То як же нам вийти з даної ситуації?

Можна поступити, як більшість українських веб майстрів, - вести блог мовою північного сусіда. Можна піти складнішим шляхом і писати навіть дуже якісні статті, які не будуть зовсім приносити пошукового трафіку, але будуть україномовними.

Коли я почав вести даний SEO блог, то стикався з депресивними ситуаціями, коли мій пост тут не приносив ні пошукового трафіку, ні оцінок в коментарях, ні посилань з інших ресурсів. Але коли я перекладав це й же пост на російську і публікував його на SEO форумах, чи навіть на Drupal.ru, то ситуація кардинально мінялася. Він отримував велику кількість коментарів, беклінків і навіть попадав на головну.

Деколи я став помічати, що в мене беруть статті, перекладають їх на російську і публікують в себе як авторські матеріали. І найсмішніше те, що крадуть не загальні теоретичні пости, а якраз практичні поради описані на прикладах з власного досвіду.

В певний момент я почав позиціонувати багатомовні сайти, як панацею. В усі сайти, які я робив на замовлення, я став інтегрувати інструмент багатомовності. На щастя в Друпалі є модуль i18n та купа додаткових, які дозволяють розробити потужний і гнучкий мультимовний продукт.

Та все ж я вирішив не закидати це діло і вести SEO блог українською. І при цьому я керувався не тільки патріотичними почуттями. По перше, я поставив собі складну задачу і вирішую її, набираюся досвіду. По друге, з кожним днем кількість україномовних запитів зростає. Особливо це стосується більш загальних тематик, наведу статистику, де видно, що запит дійсно україномовний:

Україномовний запитЗапитів/міс - світЗапитів/міс УкраїнаРосійськомовний запитЗапитів/міс - світЗапитів/міс Україна
Нокія301 000110 000нокия301 000110 000
Відпочинок на морі4 4003 600отдых на море90 50027 100
Крим74 00060 500крым1 000 000550 000
Київ368 000368 000киев16 600 00011 100 000
Реп135 00049 500рэп11 100 000110 000
Єгипет450 000135 000египет450 000110 000
Росія14 80012 100россия11 100 000673 000
Хімія368 00090 500химия673 000165 000
Інтер450 000246 000интер450 000301 000
Рецепти450 00090 500рецепты3 350 0001 000 000
афіша київ18 10014 800афиша киев49 50040 500
квартири київ оренда27 10022 200квартиры киев аренда74 00060 500
піцца рецепти60 50018 100пицца рецепты90 50014 800

Як бачите по запитах з різних загальних тематик можна ловити солідний ua-трафік. Я думаю з часом ситуація зміниться і в сфері пошукової оптимізації та розкрутки сайтів.

Та поки цього чуда не сталося, я шукаю різні способи розвинути блог та залучити якнайбільше цільових відвідувачів. Для того,щоб отримувати більше трафіку,я трохи розширив тематику і до SEO додав розкрутку в соціальних мережах (SMO/SMM). Крім того я почав розвивати теми українського правопису та цензури в інтернеті.

Пошуковий трафік з англомовних термінів в уанеті

Але ще одним виходом з ситуації для вузькотематичних ресурсів, я вважаю, просування англомовних термінів в українському контексті. Все одно, всі вони є словами іншомовного походження, тому замість того, щоб, наприклад, просувати запит «абузостійких хостинг», то краще розкручувати - «buletproof hosting».Або як мінімум поєднати в контексті ці два терміни.

Ось статистика деяких англомовних запитів, що йдуть з України:
ЗапитЗапитів/міс Україна
Seo40 500
Hosting27 100
Ceo3 600
link building390
page rank3 600
Pr49 500
Drupal60 500
Joomla201 000
word press110 000
Api49 500
Php823 000

Цей ряд запитів - це перше, що спало мені на думку зі слів, які органічно вписуватимуться як англомовні терміни в укр. тексті. В пошуку їх набирають як україномовні, так і російськомовні користувачі. Хоч запит введений латиницею, але якщо сторінка загалом написана кирилицею (українською/російською), то вона буде мати приорітет в Google.com.ua та Yandex.ua.

Висновок: ловимо все що йде – наші потенційні читачі можуть і не здогадуватися про наявність якісних українських ресурсів в певних тематичних нішах. Будемо переконувати :)

Також не забуваймо про соціальні мережі, але це вже тема зовсім іншого посту.

А якими методами ви залучаєте додатковий трафік на свій блог? Поділіться досвідом в коментарях.

Читати далі...

Friday, March 11, 2011

7 причин не заходити на Connect.ua

connect отзывыРаніше, я всім рекомендував українську соціальну мережу - connect.ua. Це напевно тому, що я "економічний націоналіст" і все своє, рідне я намагаюся підтримати не тільки на словах, а й на ділі. Хоча, Connect.ua завжди був неідеальний і не такий вже й "рідний", але я вірив і надіявся, що він виправиться. Та мої сподівання не виправдалися...

Тому публікую 7 причин не користуватися Connect'ом:

  1. На сайті немає вільного повітря - все засмічено нав'язливою рекламою. Від неї так смердить, що користувач немає чим дихнути. Реклама не тільки в бокових панелях - вона зверху в наглих поп-апах, вона кругом.
  2. Вибираєш українську мову користування, а отримуєш інтерфейс на суржику. Це що вже загальний стандарт в нашій новій країні? Навіть ВКонтакті "чистіший" переклад.
  3. Connect.ua - це не соціальна мережа, це просто брудний, асоціальний сайт знайомств. Нормальні люди негативно ставляться до сайтів знайомств, а тут зробили підміну понять, що це, нібито, соціалка, щоб тут реєструвалися не лише невдахи, які не можуть знайти собі сексуального партнера в реальному житті.
  4. Ні з того, ні з сього, розробники Конкету взяли і видалили всі спільноти (аналог груп ВКонтакті). Хтось їх розвивав, вкладав працю і душу. Уявіть скільки шуму було б, якби Дуров стер всі групи!
  5. Сайт, час від часу, проводив конкурси. Дехто їх вигравав, правда призів не отримував. Я зустрічав багато таких відгуків в мережі.
  6. Повно фейків і ботів мета яких розкручувати менш відвідувані, але більш прибуткові сайти знайомств.
  7. Нові техноголії на Конекті, такі як Ajax зовсім не використовуються, що позначається на швидкості завантаження і зручності користування.
Можливо ви шукали відгуки про Connect.ua, або набрали в пошуковій системі "connect.ua отзывы"? Значить ви потрапили на правильну сторінку. Сподіваюся цей пост вийде в топ Гугла по цим запитам і розробники нарешті щось зроблять для покращення свого ресурсу.

А що ви думаєте про Connect?


Буду радий почути ваші відгуки в коментарях.

Читати далі...

Thursday, March 10, 2011

Експеримент: як впливають лінки з dofollow-блогів на видачу

Є в мене один багатомовний сайт-візитка на розкрутці. Просуваю його по середньо частотних українсько- і російськомовних запитах весільної тематики. Майже всі ключові слова семантичного ядра вже в топ10, але замовник хоче вийти на перше місце ще по одному супер низькочастотному запиту – назві свого підприємства. Задача здається одна з найлегших, але…

Але ця назва, так би мовити «бренду», мені не подобається і я, ще при реєстрації домену, вирішив її не використовувати, а взяти два головних ключа бізнесу: назва міста + сфера бізнесу. Потім в самому сайті я вкрай рідко намагався згадувати назву цього «бренду» (вона мене дратує і, я думаю, знижує конверсію відвідувачів в клієнтів).  В результаті, на головній сторінці сайту ключовик з назвою «бренду» зустрічається двічі: раз як малюнок в дизайні (пошуковик його не бачить) і раз в футері в адресі електронної пошти. Емейл, зрозуміло, написаний транслітом, тому гугл не виводить цю сторінку в топ1 навіть по такому супернизькочастонику. На перших місцях стоять сторонні сайти з відгуками про «бренд».

Але головне, що бот бачить цей трансліт і навіть підсвічує його в описі. Цей ефект можна було б легко підсилити кількома якісними посиланнями з назвою «бренда» в анкорах . Але ми ж не шукаємо легких шляхів :)

Задача: перевірити чи впливають лінки з dofollow-блогів на видачу після нещодавнього оновлення спам-фільтрів Гугла.

Ясно, що ці посилання не якісні, але їх можна здобути багато, навіть дуже. По моєму ключовику буде легко перевірити теорію на практиці, оскільки, ніхто не буде активно просувати запит і цим спотворювати результати експерименту.

Тому, якщо сторінка за час експерименту не змінить результатів у видачі, або понизиться, то значить я забуду про метод розкрутки через коментування dofollow блогів. Кінцева ціль - ТОП1.

Про всі зміни буду сповіщати в коментарях. Лінк палити не буду. Принаймні поки що.

Читати далі...

Thursday, March 3, 2011

В українській Вікіпедії щодоби проглядаються більше 1 млн сторінок

Втішна статистика, що показує стрімкий розвиток уанету: в україномовній Вікіпедії щодоби переглядається 1 100 000 сторінок.

Згідно даних статистичного сервера Вікімедіа в лютому поточного року середньодобове відвідування української Вікіпедії перевищило 1 мільйон чоловік.

Як повідомляється, за швидкістю зростання популярності українська Вікі - на третьому місці в світі після корейської (ko.wikipedia.org) та російської (ru.wikipedia.org).

На сьогоднішній день uk.wikipedia.org має 266485 статей та
95693 користувачів.

В минулому місяці українська Вікіпедія обігнала фінську (uk.wikipedia.org) за кількістю статей і вийшла на 15-місце в світі.

Читати далі...

Tuesday, March 1, 2011

Пошукові системи та соціальні мережі: що ж мотивує на покупку?

Споживачі використовують поєднання пошукових систем та соціальних медіа, перш ніж прийняти рішення про покупку, як показало нове дослідження GroupM Search і comScore - «The Virtuous Circle: the Role of Search and Social Media in the Purchase Pathway».

facebook or google

Згідно з даними опитування, 58% респондентів у пошуках товару звертаються в першу чергу до систем Google, Bing та ін. Покупці зазвичай вибирають пошук через простоту у використані, якість і масштаби наявної інформації, а також просто за звичкою. Також дослідження показало, що близько чверті респондентів (26%) використовують пошук лише на початку дослідження, і цілих 45% повідомили, що використовують його на всіх етапах придбання продукту/послуги.

24% відвідують сайти компаній-продавців, 18% готуються до купівлі за допомогою соціальних мереж. 28% опитаних сказали, що такі сайти, як YouTube, Facebook, Twitter і т.п. допомагають їм дізнаватися про нові бренди і продукти, а також виділяти їх на основі рекомендацій друзів. Для 31% стороння думка в соціальних медіа є головним мотивом до придбання товару.

Примітно, що 4 з 10 споживачів, що почали вибір товару в пошукових системах, потім все одно звертаються до соціальних медіа, щоб остаточно сформувати рішення про покупку. Аналогічно 46% використовують спочатку соцмережі, а закінчують пошуком в Google.

Кріс Коупленд, CEO GroupM, вважає, що ці дані допомагають зрозуміти процес придбання товарів в мережі, не обмежуючись лише статистикою кліків. «Рекламодавці продовжують робити великі ставки на пошук та соціальні медіа, - коментує він. - Розглядаючи ці два канали у взаємодії, ми бачимо коло "розсудливої" взаємодії між пошуком і соціальними медіа».

Читати далі...