Wednesday, March 23, 2011

Оранжева оптимізація сайтів

«Еті апельсіни наколенниє наркотікамі»
Людмила Янукович, 2005 р
помаранч

Оптимізація біла, сіра, чорна і ... помаранчева?

Сьогодні я розкажу про дещо помаранчеве, що приваблює багато людей до одного місця, але мова піде не про революцію на майдані, а про один з методів інтернет-маркетингу.

Всі схеми просування сайтів прийнято ділити на три групи: білі, чорні і сірі. Ці кольори, як правило, висловлюють ставлення пошукових систем до того чи іншого способу розкрутки сайту. Однак існують і інші методи просування, що не стосуються безпосередньо ранжирування сайту в пошукових системах. Крім звичайних, буденних методів (наприклад, просування в соціалках), деякі оптимізатори винаходять більш витончені способи розкрутки. Розглянемо один з них, відомий як оранжева оптимізація.

На відміну від сірої оптимізації, яка підвищує вагу сторінки за рахунок посилань, і чорної оптимізації, що використовує всякий клоакінг, дорвеї, спам… оранжева оптимізація може виглядати досить витонченою для відвідувачів і цілком легальною в очах пошуковиків.

Що таке помаранчева оптимізація?

Суть полягає в тому, що на сайті публікуються певні цікаві матеріали, що не мають прямого відношення до основної тематики, далі проводиться залучення аудиторії з упором на цей контент. Також часто використовуються хамбаги (наприклад, мат на важливих сторінках сайту і т.п.). Як правило для кожного ресурсу придумується своя спеціальна стратегія. Помаранчева оптимізація застосовується в умовах обмеженості матеріальних ресурсів, є відносно трудомісткою. Основний недолік – залучена аудиторія не є цільовою і дуже невеликий відсоток відвідувачів конвертується в споживачів.

Оранжева оптимізація – це неконкретне технічне рішення, а принцип, що має два основних методи: додатковий контент (часто не зовсім по темі) та піар (часто чорний).

Один із способів помаранчевої оптимізації полягає в тому, що сайт наповнюється безліччю матеріалу, і досить цікавого матеріалу, але такого, який має до основної тематики тільки віддалене відношення. Наприклад, ви маєтеінтернет-магазин мобільних телефонів, але у вас явно недостатньо цікавих і якісних тематичних статей, щоб сайт вийшов в топ по великій кількості низькочастотних запитів. Тоді ви, помістивши основний матеріал - описи, слушні поради користувачам і т.п. - розміщуєте ще гору інформації, яка ніби й відноситься до теми, але явно якось не так, як міг розраховувати відвідувач. Це можуть бути анекдоти про мобілки, прикольні смс і взагалі багато чого ще «про телефони». Робот-пошуковик до такої оптимізації не причепиться - частота ключового слова в усіх цих статтях не вище допустимих 7%. Тільки ось ваш відвідувач відчує себе трохи дивно, якщо анекдотів буде явно більше, ніж інформації по суті.

Помаранчева чи оранжева?

Виникає певна проблема з термінологією, як правильно писати «помаранчева» чи «оранжева» оптимізація? Але відповім питанням на питання: «А як правильніше «сміливий» чи «хоробрий»?» Наша мова багата і різнобарвна, тож будемо використовувати увесь її потенціал.

Приклади вдалої оранжевої оптимізації

Фахівцями сайту drafzal.com був створений підсайт drafzal.com/old зі спеціальним жахливим дизайном .  Далі на digg.com був створений топік про найгірший дизайн в світі. Тема добре розкрутилася і попала на головну, сайт отримав величезне число відвідувачів, тому що багато людей, які заходили подивитися страшний дизайн, потім переходили і на «новий» дизайн.

Компанія  «Евросеть» розмістила на своєму сайті сторінку під назвою «Ахтунг!», що копіює основну, але… з матюками. Інформація про це поширилася як вірус – про «Евросеть» стали писати на блогах, форумах та соц. мережа, в результаті, на сайт повалив величезний трафік – всі ж хотіли подивитися на це видовище.

Подібною фігньою з матюками, скандалами та контентом не зовсім по темі страждає Артемій Лєбєдєв. І в жежшці, і на сайті своєї студії дизайну. Він, напевне, головний експерт рунету з помаранчевої оптимізації. Більшість текстів написаних Тьомою містять мати. Також він не гидується провакіцій та скандалів. Артемій може дозволити собі стверджувати, що казати правильно саме Білорусія, а не Білорусь. А ще може заявити, якщо у ветеранів забрати пільги, то всім стане краще жити. При цьому його пост: «Я высекался» збирає купу беклінків та коментів. А щодо цікавого контенту, але не зовсім по темі, то такі розділи на artlebedev.ru, як «Ідіотека» та «Бізнес-Лінч» щоденно приваблюють величезну кількість відвідувачів. Лєбєдев – професіонал не тільки в дизайні, а й в піарі. Він, мені здається, перший хто поставив оранжеву оптимізацію на конвеєр.

Ще був один хостинг-провайдер, що в футері свого сайту розмістив російське слово з трьох букв. Це виглядало так ніби сайт взламали хакери. І спочатку цим рекламним вірусом заразили саме їх, поширивши цю новину по хакерських форумах і блогах (з лінком звичайно). Потім всі просто передавали повідомлення про хамбаг, типу: «ось лінк… подивися в них внизу сайту х** написано».  Відвідуваність ненадовго зросла в кілька разів.

Схожа ситуація з оптимізацією блогів і форумів. Фактично форуми і блоги представляють собою суцільну помаранчеву оптимізацію: інформація, що міститься на них, нерідко є досить далекою від основної теми, при цьому реклама, що розміщується на таких ресурсах, може бути взагалі не пов'язаної з темою ресурсу, що, однак, не завдає ні форумі (блогу), ні рекламодавцю особливого збитку.

Чи ефективна помаранчева оптимізація?

У зв'язку з такими способами помаранчевої оптимізації багато експертів відзначили, що рейтинг сайту, розкрученого на скандалі, нестабільний: більшість відвідувачів буде цікавитися не основною його тематикою, а тим PR-ходом, який був використаний для його просування (поганих дизайном, сторінкою з матом і т.д.) . Крім того помаранчева оптимізація вимагає чималих зусиль у порівнянні з іншими способами просування сайту.

Скандал навколо сайту теж треба організувати, та й наповнити сторінку віршами і казками, що містять ключові слова не так легко. Тому можна почути думку, що помаранчева оптимізація неефективна. Однак, це не абсолютно вірне твердження.

При втіленні цих теоретичних методів на практиці, уважно придивіться до свого проекту. Прорахуйте всі плюси і мінуси щодо помаранчевої оптимізації. Єдине чого не хотів би переносити з рунету в уанет – це досвід PR-ходів з матом. В українській мові немає матюків, краще їх взагалі позбутися. Тому, хай брудний піар залишається національною фішкою наших північно-східних сусідів.

Чи варто застосовувати оранжеву оптимізацію? Все залежить від показників вашого сайту, його тематики, кількості та якості відвідувачів, його позиціонування. Який-небудь цікавий елемент або ефект можна використовувати, але потрібно знати міру. Головне, щоб більшість відвідувачів  сприймала ці фішки позитивно.

А ви використовуєте методи подібні методи? Розкажіть про це в коментарях.

9 comments:

  1. Прикольна стаття! :-)))) Цікава!
    Особливо сподобалося про кольорові методи :)

    Погоджуюся, що в українській мові матюків нема :)
    Взагалі таким собі "помаранчевим" піаром часто користуються люди творчих професій, згадаймо Сальвадора Далі. Разом із своєю дружиною Галою вони придумали супер-план і він спрацював! :)
    Я вважаю, щоб використовувати цей метод, треба бути амбітним, самовдовольним та відчайдушним :) треба мати такий характер!

    ReplyDelete
  2. В принципі, я писав не про піар загалом, а про піар в контексті просування сайтів, але паралель з Сальвадором Далі виявилася доволі цікавою :)

    Якби в часи Далі був інтернет, то свій сайт він би просував провокативними методами :)

    ReplyDelete
  3. Паралель з Сальвадором Далі і гра кольорів вразили. Досить часто спостерігав такі методи просування проектів та не вистачало досвіду сформулювати та окреслити їх.Розпочав більш детально придивлятися до таких методів думаю варто спробувати і собі. Дякую за корисну інформацію.

    ReplyDelete
  4. Я щось таке подібне роблю, але не знав що воно називається помаранчевою оптимізацією. Наприклад зараз сезон садіння городів і я написав кілька статтей стсовно цього на блозі, який спочатку був про заробіток. І дійсно трафік пішов великий.

    ReplyDelete
  5. це все добре, але якщо сайт створений реально сдл, то крім білої оптимізації нічого використовувати не раджу

    ReplyDelete
  6. Оранжева оптимізація, в першу чергу, і є тільки для людей, а не пошуковиків.

    Якщо використати елементи такого піару, то це не зможе призвести до бану, чи накладання якихось фільтрів.

    Єдине, якщо пробувати хамбаги на англомовному проекті, то варто їх робити не простим текстом, а текстом в зображенні, щоб гугл не проіндексував мат і не подумав, що сайт має відношення до порно, чи ще чогось такого.

    ReplyDelete
  7. а мені подобаються люди, які вигадують цікаві терміни, чув про чорні і білі капелюхи, які носить оптимізатор, шось типу SEO турбуленції, а про помаранч чую вперше. Кльово!

    ReplyDelete
  8. Андрію, а ви з Канади, чи працюєте дистанційно, чи просто зробили міні-рекламку сайту друзів/партнерів?

    Просто за вчорашній день статистика показала відвідування лише з України, Росії і США. А з Канади - ні.

    До речі, дизайн web4you.ca сподобався - мінімалізм, гарно розставлені акценти, юзабельний такий ;)

    ReplyDelete
  9. працюю дистансійно, в них є офіс у Львові
    насправді поєдную приємне з корисним

    ReplyDelete