Wednesday, January 5, 2011

Вірусний маркетинг (Viral marketing). Теорія і практика.

Вірусний маркетинг - загальна назва різних методів розповсюдження реклами, які характеризуються поширенням в прогресії близької до геометричної, де головним розповсюджувачем інформації є самі одержувачі інформації, шляхом формування змісту здатного залучити одержувачів інформації за рахунок яскравої, креативної, незвичайної ідеї або з використанням природного або довірчого послання.

вірусний маркетинг

Що таке вірусний маркетинг простими словами?

Вірусний маркетинг – це процес створення і розміщення медіа вірусу - цікавого та привабливого контенту. Подібно вірусам, такі технології використовують будь-яку сприятливу можливість для збільшення числа переданих повідомлень. Просування за допомогою вірусного контенту може приймати найрізноманітніші форми - відео, фото, флеш, навіть просто текст (наприклад, анекдоти).

Медіа вірус швидко поширюється в Інтернеті силами самих користувачів і переносить разом з собою потрібну рекламну інформацію.

Історія вірусного маркетингу

В часи «до Інтернету» використовувався метод «сарафанного радіо», через особисті комунікації,  рекламні акції в пресі, на телебаченні і т.д.

Таким чином, вірусний маркетинг не був винайдений заново, він був лише відкритим заново маркетологами нової хвилі.

Вважається, що термін «вірусний маркетинг» популяризував у 1996 році Джеффрі Рейпорт у своїй статті The Virus of marketing. Одним з перших відомих прикладів використання вірусного маркетингу в Інтернеті є акція Hotmail, коли до кожного листа, написаного користувачем, приєднувалося повідомлення, що пропонує одержувачу листа заводити собі безкоштовну пошту.

В результаті цього, з 1995 по 2000: Hotmail пішов від нуля до 30 мільйонів користувачів.

Період 2001-2003 був найгіршим для інтернет-компаній, коли ніхто не міг собі дозволити будь-який інший вид реклами в Інтернеті, крім вірусного маркетингу.

З 2004 і по сьогодні, основна причина зростаючого розвитку вірусного маркетингу – це те, що у більшості населення спостерігається низький рівень довіри до реклами взагалі, а тим більше до тієї, що йде від компанії-виробника.

Основні інгредієнти та принципи вірусного маркетингу

поширення вірусного маркетингу 
Основний принцип вірусного маркетингу полягає в тому, що людина, яка одержує інформаційне повідомлення повинна бути впевненою, що воно виходить від особи незацікавленої, наприклад від знайомого, або незнайомого, але ні в якому разі не причетного до рекламної кампанії.

Наприклад, людина з готовністю вислухає від «живої людини» позитивні відгуки про товар, і швидше за все купить цей товар. І навпаки: побачивши рекламний ролик цього товару, вона його проігнорує, оскільки поширена думка, що реклама прикрашає якості товару.

При створенні кампанії з вірусного маркетингу потрібно керуємося двома принципами:

  1. Вірус повинен бути досить привабливий, щоб користувачам захотілося посилати його один одному;
  2. Вірус повинен виконувати чітко визначену маркетингову задачу, задану рекламодавцем - підвищувати продажі, зміцнювати імідж і т.п.

Як досягти успіху в Голлівуді? Кожен хоче це зробити, але не всім вдається. Немає ніяких гарантій і рецепту для миттєвого успіху, але ... Основні інгредієнти для успішної рекламної кампанії є:

  • Фактор задоволення, фактор новизни, інтригуючий фактор, сексуальний чинник, креативне написання текстів і візуальні ефекти.
  • Люди повинні виглядати "круто" при пересиланні рекламного матеріалу один одному. Матеріал повинен бути дійсно цікавим.

Де поширювати вірус?

Потрібно розмістити вірус на безлічі розважальних інтернет-ресурсах, показуючи його широкії аудиторії і даючи йому можливість самостійно поширюватися далі. Конкретні канали розповсюдження вірусу потрібно підбирати в залежності від покладених завдань та цільової аудиторії.

На данний момент для поширення вірусних матеріалів найкраще підходять соціальні мережі.

1 comment:

  1. Майкл Щур (Роман Вінтонів) - от хто в нас шарить як робити вірусні відео. особливо на початку, де видавав себе за канадського журналіста)

    ReplyDelete