Friday, February 11, 2011

PageRank. Правила Google змінюються. Що являє собою PR сьогодні?

Вся складність, проблемність та, одночасно, цікавість SEO полягає в тому, що правила пошукових систем постійно змінюються. Кілька років тому було достатньо набити мета теги правильними ключовиками і твій сайт в топі. Ще досить недавно всі гналися за PR як за якоюсь SEO панацеєю. Більшість людей не думало про якість контенту. По блогосфері ходили міфи як зробити золото з свинцю великі гроші з нічого.

Пропонувався казковий рецепт як стати багатим:
  1. зробити сайт;
  2. наповнити статтями;
  3. купити 4 посилання з морд PR4;
  4. спамити, спамити і ще раз спамити…
  5. дочекатися апу, отримати самому PR4;
  6. Виставити на продаж 10-15 посилань і стати мільйонером :)

Казочка, звичайно, з елементами гіперболи, але, загалом, дає чітко зрозуміти специфіку пошукової оптимізації недавнього часу, коли PageRank був головним божеством релігії SEO.

page rank

Що таке PageRank?


<новачкам>

ПейджРенк – це величина, яка характеризує важливість сторінки з точки зору пошукової системи Google. PageRank перекладається з анлійської як степінь сторінки, тобто степінь важливості сторінки. Він формується з кількості і якості посилань на веб сторінку. Технологія PR була розроблена у Стенфордському університеті як ключовий елемент при врахуванні пошуковою системою зовнішніх факторів.

Одним з головних чинників при ранжируванні сторінок є аналіз зовнішніх посилань на кожну оцінювану сторінку. Це єдиний чинник, який, відносно, непідконтрольний власникові сайту. Логічно припустити, що чим більше зовнішніх посилань є на сайт, тим більший інтерес цей сайт представляє для відвідувачів. Якщо автори інших сайтів поставили посилання на оцінюваний ресурс, значить, вони вважають цей ресурс достатньо якісним. Слідуючи цьому критерію, Google також може вирішити, якої ваги надати тій чи іншій сторінці. Реалізуючи цей принцип, був придуманий PR.

Тобто, кожна сторінка в мережі «голосує» з допомогою посилання за інші сторінки. Час від часу (ап від апу) ці «голоси» перераховуються і визначаються показники PR для кожної сторінки в межах від 0 до 10. Хоч і останнім часом Google відкрито не показує так часто цих змін як раніше, та це не значить, що він їх не робить. Внутнрішні апи безумовно відбуваються і, навіть, часто, а от тулбарне значення PR змінюється дуже рідко. Ще є різниця між тулбарним значенням PR та реальним. Перше може мати лише цілу величину ві д нуля до десяти, а от реальне - коливається від 0,15 до 10 і має числа поза комою. Та про ці «дрібниці» Google відкрито не сповіщає.

Чому Google зменшив вплив PR?

На певному етапі в розвитку Інтернету PR став не тільки мірилом якості сайту, а й товаром, який можна було легко купити. При цьому фактична якість ресурсу для простого користувача не підіймалася. Набули широкого розквіту біржи посилань, де можна/купити продати лінки в автоматичному режимі і, при цьому, достатньо легко (якщо мати гроші) просунути в топи нецікаві сайти. Головним ціноутворюючим фактором став PR, тому пошукові системи почали придумувати нові механізми, щоб дати змогу користувачу знаходити якісну інформацію.

Спочатку Google пішов в атаку на сайти, що продавали лінки на біржах. PR таких сайтів було обнулено. Далі, виходячи з офіційних заяв крівників Google та експериментів вебмайстрів, стало ясно, що «продажне» посилання хоч і дає ефект, але значно менший, ніж природнє. Ринок купівлі/продажу посилань і досі активний та дієвий, але з кожним днем пошукові системи стають розумнішими, щоб ми (оптимізатори) не могли їх обдурювати.

Що таке PR сьогодні? Що від нього залишилося?

PageRank і досі залишається одним з важливих характеристик сайту, але не для вашого ресурсу, а для тих на кого ви даєте посилання. Поясню детальніше.

При ранжуванні сторінка із нулевим PR може бути на першому місці, навіть при наявності конкуренції по запиту з сторінками, які мають солідні показники PR.

PageRank сторінки майже не впливає на позицію у видачі. Цей вплив є, але він мінімальний.
Але якщо ви продаєте посилання чи ставите їх на своєму ресурсі для підтримки дружнього проекту, чи тримаєте мережу сателітів для розкрутки сайтів ваших клієнтів… От в цих ситуаціях вам треба PR, бо він визначає якість зворотнього посилання – його вагу і вплив на просування запиту по тексті в анкорі.

Раніше, коли PR мав більше значення, можна було спамити поширювати в мережі посилання на свій сайт у вигляді http://seo-fight.blogspot.com/ і в результаті цього PR підвищився б і це, загалом, позитивно вплинуло б на позиції у видачі. Але зараз це майже не працює, а основне те, що стоїть в анкорі і біля нього.

<новачкам>

Анкор - текст у зворотньому посиланні. Він повинен співпадати або бути схожим на вибрані ключові слова для просування сайту. Також є важливим найближчий текст з обох боків від посилання. Приклад: професійний веб дизайн рівне.

І чим більший PR сайта-донора, тим краще передасться вага ключового слова в анкорі на сторінку. Тим вище виведеться ця сторінка у видачі, тим більше збере трафку і отримає клієнтів ;)

Тому, PR потрібний лише для реклами інших ресурсів. На видачу власної сторінки PageRank суттєво не вплине.

Чи корисні посилання з сторінок з PR0?

Як я вже писав вище, мінімальне реальне значення PageRank дорівнює 0,15. Тому навіть посилання з такої сторінки дасть певну вагу для вашого ресурсу і позитивно вплине на видачу по запиту, що в тексті анкору.

Dofollow/Nofollow та PageRank

Dofollow та Nofollow – це протилежні значення атрибуту rel тега посилання <а> в мові html. Коли ми бачимо всередині тега посилання конструкцію коду виду: rel="Dofollow ", то значить, при індесації сторінки з цим кодом, значення Dofollow каже боту Гугла слідувати по цьому посиланню далі. Відповідно, він піде індексувати вашу сторінку та врахує це посилання як певний плюс до величини PR та голос за вас при формуванні видачі.

Якщо стоїть Nofollow, то це значить, що всіх приємних вищеописаних моментів не відбудеться. Посилання буде працювати для людей, але не для пошукових машин.

Як перевірити PageRank?


Є велика кількість ресурсів, що дозволяють перевірити значення PR. Я користуюся цими:
be1.ru/stat
www.pr-cy.ru

Надіюся цей матеріал стане вам корисним. Все, що не ясно сміливо питайте у коментах.

7 comments:

  1. Щось мені підказує що правила гри в SEO будуть змінюватися досить часто. Лишається жити очікуванням на ще один віраж в роботі SEO-шника.

    ReplyDelete
  2. "коливається від 0,15 до 10" - я б сказав, що від 0,15 до 100. Десь читав, що десяткою ПР закігчується.

    ReplyDelete
  3. Ну ви просто америку відкрили........ всі хто хоч раз пробував просувати англосайт і без цієї статті все зрозуміє. Як не крути, але сео буде жити ще довго. Будуть нові методи в гуглі і з часом їх прокусять сеошники і тоже ними будуть користуватись.

    ReplyDelete
  4. 2 Vadym Ocheretyany
    Від 0,15 до 100? Може ви десь кому забули поставити? А загалом - це все умовності. Ще зустрічав таку теорію:

    Тулбарне значення розраховується на основі реального PR. Наприклад, припустимо, що максимальне значення Google PR = 1000000. Тулбарний значення PR1 складає від 1 до 10, PR2 - від 10 до 50, PR3 - від 50 до 1000, PR4 - від 1000 до 10000 і так далі поки, нарешті, PR9 не буде складати 600000 - 1000000.

    Але все одно ці величини умовні. Хочете добавляйте нулі, хочете ставте коми. Але головна суть, що при однакових значеннях тулбарного PageRank, реальний - може сильно різнитися.

    ReplyDelete
  5. 2 my3uka
    Ні, для вас, на жаль, не відкрив. Якби ви читали статтю, а не тільки заголовок, то анкор вашого посилання, точно був би не "my3uka".

    Це дуфалоу блог і ви могли б цим посиланням позитивно вплинути на видачу, а не просто злити ПейджРенк на себе з "порожнім" анкором.

    ReplyDelete
  6. тобто в анкорі вставляти назву сайту чи якісь теги?(так як я це робив)

    але ж далеко не на всіх DoFollow-блогах можна таке робити, зазвичай такі кометарі не пропускає модерація, і виходить що ті пости аж ніяк не вплинуть на видачу?(а на ПР вплинуть)

    ReplyDelete
  7. Так, найкраще ставити ключове слово, де це можна. Таких англомовних блогів можна багато знайти.

    Хоча в статті ніде не сказано, що головне джерело лінків - це коментування DoFollow-блогів :)

    ReplyDelete