Цільова аудиторія з точки зору реклами
Цільова аудиторія - це люди, які з найбільшою вірогідністю куплять рекламований товар або скористаються пропонованою послугою. Перед плануванням рекламної кампанії, одним з найбільш важливих завдань є визначення цільової аудиторії, написання "портрета" споживача. Основними характеристиками є: стать, вік і розмір доходу. Надалі, цільова аудиторія може визначатися і за соціальним станом, способом життя, звичками, інтересами та іншими факторами, кількість і види яких залежить від специфіки рекламованого товару або послуги.
Якісне визначення цільової аудиторії дозволить вибрати саме ті види реклами, які зможуть максимально ефективно впливати на обрану аудиторію. Що, надалі стане відправною точкою і для створення самих рекламних оголошень і для медіапланування.
Навіщо потрібно адресувати рекламу саме до певної цільової аудиторії?
Перш ніж розробляти рекламу, потрібно зібрати відомості про найбільш перспективних покупців рекламованого товару, щоб скласти рекламне звернення, яке відповідає їхнім інтересам, смакам і бажанням. Ще на етапі маркетингових досліджень проводяться спеціальні опитування і складається "портрет потенційного покупця".
У рекламних агентствах при розробці сценаріїв рекламних роликів іноді навіть малюється справжній портрет покупця. Йому присвоюється ім'я, відтворюється його спосіб життя, розпорядок дня, взаємини в сім'ї і на роботі. Такий підхід дозволяє створити рекламний ролик або продукт, здатний змусити звернути на себе увагу цільової аудиторії саме з даними ознаками. Працюють такі ролики набагато краще роликів, звернених до загальної аудиторії.
У рекламних агентствах при розробці сценаріїв рекламних роликів іноді навіть малюється справжній портрет покупця. Йому присвоюється ім'я, відтворюється його спосіб життя, розпорядок дня, взаємини в сім'ї і на роботі. Такий підхід дозволяє створити рекламний ролик або продукт, здатний змусити звернути на себе увагу цільової аудиторії саме з даними ознаками. Працюють такі ролики набагато краще роликів, звернених до загальної аудиторії.
Отже, цільова аудиторія - це люди, яким адресується повідомлення. Типова помилка рекламної кампанії - виділення єдиною великої аудиторії. Звернення відразу до всіх, на жаль, не спрацьовує через кілька простих причин.
Так, наприклад, клієнтів компанії можна розділити, спираючись на різні критерії. Наприклад, різний статус - реальні та потенційні клієнти. Деякі вже купують продукт або користуються послугою. Їх лояльність треба підтримувати, повідомляючи, наприклад, як піклується про них компанія, забезпечуючи зручність і економію часу. Інші - потенційні клієнти або споживачі. Їх необхідно переконувати.
Або різне соціальне становище, рівень доходів і т.д. Комусь необхідно повідомити, що продукт якісний і одночасно дешевий, а комусь важливо почути, що він зроблений з добірних натуральних продуктів.
Чисельність аудиторії. Звернення до масової аудиторії будується інакше, ніж, наприклад, до невеликої групи. У першому випадку варто спиратися на вічні цінності або віддавати данину модним віянням, в другому - робити ставку на особисті переваги вибраних.
Цільова аудиторія сайту з точки зору SEO
Цільова аудиторія сайту, цільова відвідуваність, цільові відвідувачі сайту - група користувачів, на яку сфокусований зміст сайту; коло відвідувачів, зацікавлених в інформації, товарах або послугах, представлених на сайті. Цільові відвідувачі точно знають в отриманні якої інформації вони зацікавлені і який саме товар чи послугу бажають придбати.Виділення цільової аудиторії дозволяє точніше направити інформаційний чи рекламний вплив і, як наслідок, веде до розвитку бізнесу (збільшення продажів товарів або послуг).
Розрізняють три основні групи цільової аудиторії сайту: відвідувачі, зацікавлені в отриманні інформації; відвідувачі, зацікавлені у виборі товару або послуги; відвідувачі, зацікавлені у придбанні товару чи послуги.
На приклад, цільова аудиторія сайту, що пропонує послуги із стажування в Америці Work and Travel, є студенти стаціонарної форми навчання віком від 18 до 23 років зі знанням англійської мови.
Визначення цільової аудиторії
Визначення цільової аудиторії полягає у складанні зразкового портрета цільового відвідувача сайту.
Основні характеристики цільової аудиторії: стать, місце проживання, вік, сімейний стан, освіта, зайнятість, фінансовий статус, соціальний статус, а також спеціалізовані дані, важливі для специфіки сайту.
Для отримання даних, що становлять портрет цільового відвідувача, використовують різні способи збору інформації.
Способи збору інформації про аудиторію сайту:
• лог-аналізатор сервера і дані лічильника відвідувань, наприклад Google Analytics, Яндекс Метрика. Дозволяють вивчити всі дії користувачів на сайті і конкретизувати розподіл аудиторії сайту по регіонах, за часом та ін;
• опитування аудиторії сайту (анкетування унікальних відвідувачів з використанням опитувальної форми або реєстрації на сайті);
• системи аудиту і традиційні опитування дослідницьких компаній (агентств).
Важливим джерелом статистичної інформації про цільову аудиторію сайту є статистика запитів пошукових систем. Оцінити величину цільової аудиторії можна за кількістю пошукових запитів. Такі сервіси мають, наприклад, пошукові системи Google та Яндекс.
На основі даних, отриманих в результаті збору інформації, можна отримати зведені цифри і вивчити закономірності поведінки груп користувачів і оцінити ефективність рекламного впливу.
Характеристики портрета цільової аудиторії враховуються при розробці дизайну і структури, а також при внесенні коректувань в інформаційне наповнення сайту з метою залучення більшої кількості відвідувачів, які входять у коло цільової аудиторії.
0 comments:
Post a Comment