Wednesday, April 1, 2015

Як правильно поводитися бізнесу в соціальних мережах

Львівський блогер та інтернет-маркетолог Петро Нек поділився секретами правильної поведінки у Twitter, YouTube, Facebook, Instagram і блогах2011 року блогер Петро Нек, фізик за освітою й інтернет-маркетолог за покликанням, після чергового запиту на дружбу від якоїсь компанії у Facebook написав епіграму:
Я не хочу дружити з краном
Та і з моргом дружити ще рано,
Але той вже настирний фейсбук –
І «Квартири у Львові» вже друг.

Чотири роки потому він виклав свої поради у лекції з промовистою назвою «Мамо, я дружу з цементним заводом, або як правильно бізнесу бути присутнім у соціальних медіа». Нещодавно блогер поділився секретами того, як найкраще просувати свій бізнес у соціальних мережах.
«Якщо раніше людей запитували, скільки часу вони проводять онлайн, то зараз варто цікавитись тим, скільки годин на день ви буваєте офлайн», –  говорить Петро. Бізнес повинен комунікувати з людьми в соціальних мережах, а SMM – бути органічною складовою комплексного маркетингу компанії. Та перш ніж іти в соціальні мережі, слід поставити собі запитання «навіщо?» й самостійно знайти на нього відповідь. Сконструювати образ цільової аудиторії, уявити її представника, спосіб його життя – тоді буде зрозуміло, для кого ви пишете.
Бізнес і YouTube
- YouTube є своєрідною соціальною мережею, і це хороший канал для поширення інформації про себе, –  каже Петро Нек. – Наприклад, деякі великі крамниці викладають на YouTube огляди своїх товарів, даючи посилання на сайт, де можна їх купити. Завдяки цьому Google показує це відео в результатах пошуку.
Переваги YouTube – можливість недорого рекламувати відео, ставити свою картинку на «обкладинку» відеоролика замість стоп-кадру, робити анотації, які сприяють підвищенню конверсії, а також використовувати теґи й описи, що допомагають при пошуці.
Заголовок до відео має заохочувати переглянути ролик, однак не повинен бути занадто «жовтим». Петро Нек також підказує просту технологію, яка допоможе новинним сайтам збільшити кількість переходів із YouTube: «Заливаємо відео на YouTube, вставляємо його на сайт, публікуємо новину, а потім посилання на цю новину кидаємо в опис до відео в YouTube».
Бізнес і геолокація
Якщо малий бізнес має локацію, корисно, щоб він був зареєстрований у «Google.Карти» та Foursquare. Кожен сервіс має свої особливості: наприклад, Foursquare призначений для активної онлайн-аудиторії. Геолокаційні сервіси дозволяють бачити відгуки користувачів, реагувати на них і розуміти більш чи менш реальну ситуацію з аудиторією. Також завдяки присутності в каталогах геолокаційних довідників компанії мають вищий рейтинг у результатах пошуку.
Корисними для пізнання вашої аудиторії є скорочувачі посилань (наприклад, bit.ly), які показують, хто і звідки перейшов на сайт. Сервіс Google Alerts, додаток Yahoo! Pipes і сайт mention.com допоможуть відстежувати публікації про ваш бренд та конкурентів.
Бізнес і Twitter
- В Україні Twitter поки що не дуже популярний, але його аудиторія активна, –  говорить Петро. – Цей сервіс дозволяє структурувати меседж. Обмеження у 140 знаків означає, що ви повинні чітко й лаконічно сформулювати своє повідомлення, яке має зачепити читача та продати йому вашу послугу або продукт.
Перевагами Twitter є можливість моніторити згадки про бренд за допомогою хештеґів (оптимальна кількість – один-два), а також переглядати аналітику, роблячи для себе висновки про те, що вдається і що не вдається у просуванні. «У Twitter звичайних користувачів можна перетворити на адвокатів бренду, якщо з ними нормально спілкуватись», – каже експерт. Однак дуже важливо комунікувати з підписниками та реагувати на їхні коментарі, визначаючи стиль спілкування в залежності від особливостей аудиторії.
Бізнес і Facebook
Оптимальний спосіб представлення бізнесу в Facebook – створення сторінки (fan page). Цей формат корисний також тим, що дає змогу переглядати аналітику.
У Facebook Петро Нек радить активно використовувати аудіовізуальний контент. Пости з картинками справді краще привертають увагу читачів. Утім, використовувати для постів картинки, знайдені в Google – поганий варіант, адже вони вже неодноразово використовувались іншими. Щоб не бути вторинними й не порушувати авторських прав, Петро радить брати ілюстрації з ліцензією Creative Commons з сайтів pinterest.com та flickr.com. Відео для постів слід не завантажувати на YouTube, а безпосередньо заливати в Facebook – мережа піднімає такі пости вище.
Одна з переваг Facebook – можливість тарґетувати дописи. З однієї сторінки можна робити дописи для різних мовних груп. Однак зловживати хештеґами тут не варто – вони у цій соціальній мережі не такі ефективні, як у Twitter.
Бізнес і Instagram
Цей мобільний додаток набуває дедалі більшої популярності серед молоді. Через нього важко продавати: там не працюють посилання, однак популярні хештеґи. Цим можна користатись, ставлячи за один раз до п’яти хештеґів. Instagram можна використовувати для підвищення впізнаваності бренду, а також проводити конкурси – дарувати подарунки за селфі з продуктом, за найбільшу кількість лайків тощо.
Бізнес і блоґінґ
- Блог, про який останнім часом усі забули – це також нове медіа, яке варто використовувати у просуванні своєї компанії, – нагадує Петро Нек. Блог не підходить для прямих продажів, але дозволяє розповідати цікаві історії про бізнес, результати його роботи, презентувати товар.
Плюсом блогів є те, що вони індексуються в пошуку Google. Шукаючи за певними ключовими словами, потенційний клієнт натрапляє на блоґ, а звідти переходить на сайт. 
Контент-календар та інші корисні поради
Просування в соціальних мережах потребує детального планування. Петро радить створювати контент-календар щонайменше на тиждень. Туди зазвичай вносять тематику постів та їхню періодичність; кількість дописів залежить від специфіки конкретного бізнесу.
Час публікації постів зазвичай встановлюється експериментальним шляхом. Тут універсальної формули не існує – все залежить від особливостей аудиторії. Наприклад, молодь навряд чи читатиме допис, опублікований у п’ятницю ввечері, бо в цей час, найімовірніше, буде пити пиво.
Експерт радить дотримуватись пропорції: 80% повинні інформувати, 20% – продавати, адже постійне «купи, купи, купи» набридає читачам. Петро також нагадує, що якісне просування в соціальних медіа коштує грошей: «Нічого безкоштовного в інтернеті немає. Наприклад, за алгоритмом Facebook пост від сторінки бачать 10-20 відсотків аудиторії. Щоб побачила решта, треба платити».

0 comments:

Post a Comment