Monday, January 31, 2011

Фільм "Соціальна мережа" (The Social Network). Опис, рецензія, нагороди

Соціальні мережі змінили сучасний світ. Вони заснували його своїми нитками, проникли навіть в глухі закутки нашої планети. І, цілком закономірно, що світове кіно не стало винятком. Картина Девіда Фінчера "Соціальна мережа" (The Social Network) на церемонії вручення престижних кіно премій "Золотий глобус" удостоєна 4 нагород. Він визнаний кращим фільмом-драмою року, Фінчер названий кращим режисером, а також картина отримала "Золоті глобуси" за найкращі сценарій і саундтрек.

The Social Network

Про що ж фільм?
«Соціальна мережа» (англ. The Social Network) - художній фільм Девіда Фінчера про створення найпопулярнішої в світі соціальної мережі Facebook. Сценарій Аарона Соркіна заснований на книзі Бена Мезріча «Мільярдери мимоволі: альтернативна історія створення Facebook» (2009).

Реліз фільму в США відбувся 1 жовтня 2010 року, і протягом перших двох тижнів картина лідирувала в національному прокаті. На екрани кінотеатрів пострадянського простору фільм вийшов 28 жовтня. При бюджеті в $ 50 млн касові збори фільму до кінця 2010 року наблизилися до 200 млн.

Знятий цей фільм, як я вже згадував, за сценарієм Аарона Соркіна, що базується на романі Бена Мезріха. Ні сам Марк Цукерберг, ні будь-які його партнери або співробітники Facebook не брали ніякої участі у створенні книги, сценарію і фільму. Також вони не дають ніяких коментарів з приводу фільму. Хіба що сам Марк пару раз в інтерв'ю заявляв, що картина має до нього дуже мало відношення, а мотивації, які Фінчер виставляє у фільмі, висмоктані з пальця.

Сюжет фільму
Простий єврейський хлопчина Марк Цукерберг (Джессі Айзенберг) навчається в Гарварді і мріє бути прийнятим в один з гарвардських елітних клубів, хоча шансів на це у нього досить мало. Також він довго і досить безуспішно клеїть ефектну дівчину Еріку Олбрайт (Руні Мара), яка врешті-решт рве з ним відносини.

Засмучений Цукерберг напивається, приходить у гуртожиток і там у своєму блозі на LiveJournal пише всяку гидоту про Еріку. А потім йому приходить в голову думка зробити сайт, на якому б студенти могли порівнювати і оцінювати фотографії різних студенток. Марк пише скрипти, які тягнуть зображення із закритих джерел, після чого тут же створює і запускає сайт з голосуванням.

Реакція на цю розвагу перевершила всі очікування Цукерберга. За принципом вірусного маркетингу посилання миттєво поширилося по університету, після чого комп'ютерна мережа Гарварду впала через навантаження. Марка вирахували і піддали дисциплінарному покаранню, проте він прославився.

Популярність проекту і той факт, що Марк створив його за одну ніч, та ще й на п'яну голову, привертає до нього увагу з боку близнюків Камерона і Тайлера Уінклвоссів. Вони намагаються створити внутрішньоуніверситетську соціальну мережу і запрошують Цукерберга на роботу в якості програміста.

Цукерберг погоджується, однак ідея братів послужила поштовхом до думки про те, що потрібно створити зовсім не елітну, а всеосяжну студентську мережу, в якій учасники могли б заносити найрізноманітнішу інформацію про себе, спілкуватися і так далі. Називатися ця мережа буде The FaceBook. Марк вмовляє свого близького друга Едуардо Саверіна (Ендрю Гарфілд) вкласти у розробку проекту трохи грошей і стати фінансовим директором, після чого починає розробку. Братів Уінклвосс Цукерберг при цьому водить за носа, годуючи їх самими обіцянками. Так почався Facebook!

Попереду у Цукерберга - переїзд до Кремнієвої долини, цинічне зрадництво єдиного друга з метою розвитку мережі віртуальних друзів і самотній фінал: він відправляє запит на дружбу до своєї колишньої дівчини і без кінця оновлює сторінку в марному очікуванні відповіді...

Рецензія
Всупереч поширеній думці про те, що Цукерберг в картині вийшов персонажем мало не негативним - злобним, мстивим і підлим, - це зовсім не так. Ніякої мстивості і тим більше підлості в екранному Маркові помічено не було. Джессі Айзенберг, на мій погляд, чудово зобразив типового нерда - уперто комп'ютерного маніяка, який практично весь вільний час витрачає на реалізацію якихось своїх програмних ідей і якого все навколо хвилює на порядок менше, ніж те, що відбувається на екрані монітора.

Руні Мара в ролі Еріки - сподобалася, хоча з нею у фільмі було буквально дві сцени. Зате перша - розмова Еріки з Марком в кафе - дуже вразила. Але воно й не дивно: Фінчер працював над нею з такою ретельністю, що зняв аж дев'яносто дев'ять дублів, поки не піймав потрібну йому інтонацію.

Братів Уінклвоссів - високих красенів-спортсменів - Фінчер зробив відмінно. Причому з цими персонажами вийшла непроста історія. Фінчер так і не зміг підібрати близнюків-акторів, схожих на Уінклвоссів. Тому він взяв Армі Хаммера, який на них був схожий, і Джоша Пінс, який був схожий просто за статурою. У процесі зйомок Хаммер по черзі відігравав роль за одного і іншого брата, і при монтажі особа Хаммера було накладено на обох братів. Таким чином, фактично один Хаммер зіграв обидві ці ролі, а Джош Пінс виступив лише як модель для накладення спецефектів.

Брати, до речі, у Хаммера вийшли чудові: і красені, і спортсмени, і симпатяга, але разом з тим - пустушки. Типові такі гарвардські хлопчики з багатої сім'ї, які входять у всі елітні клуби, але Facebook ніколи не зроблять.

Загалом, зрозуміло, що ніколи в житті нічого подібного вони б не реалізували. Бо разом з спортом, клубами, студентськими розвагами і так далі такий проект не підняти. Це треба бути таким пришибленим, як Цукерберг. І у фільмі це досить добре показано.

З головних ролей ще сподобався творець Napster Шон Паркер, зіграний Джастіном Тімберлейком.

Треба сказати, що Тімберлейк і раніше-то на екрані виглядав круто (досить згадати фільм "Альфа Дог"), а тут - ну просто вразив! Тому що у нього вийшов настільки потужний, яскравий і ефектний персонаж, що просто диву даєшся. Не знаю, наскільки це все корелює з реальним Шоном Паркером, який той ще фрукт, але у Тімберлейка в фільмі – реальний авантюрист, який своїм проектом прославився на весь світ, заробив мільйони, отримав судове переслідування, втратив мільйони, але при цьому дійсно розуміє в інтернет-бізнесі і твердо упевнений в тому, що краще зараз відмовитися від мільйона, щоб завтра одержати мільярд.

Що вийшло в сухому залишку? Відмінне кіно, яке бере не стільки різкими поворотами сюжету, яких тут майже немає, скільки високопрофесійним рівнем постановки і відмінною акторською грою. Плюс - мої компліменти кастингу: рідко буває, щоб всі актори настільки класно підходили своїм персонажам. Начебто нічого особливого тут немає - ну так, хлопчина у двадцять шість років деяким чином випадково став наймолодшим мільярдером в світі, тільки й того, - однак цей фільм бере насамперед життєвістю зображуваної історії (і тут неважливо, наскільки вона в деталях збігається з реальністю) і тим, як це поставлено. Цей фільм зовсім не про комп'ютери, соціальні мережі або інтернет. Фільм все про дуже банальне - про людей. Хоча визнаю - людина далека від інтернету навряд чи зможе вловити багато цікавого.

Всі персонажі були "реальні", як і їхні вчинки. Від фільму не тхнуло моралізаторством, тупістю і заштампованністю. Навпаки - не покидало відчуття перегляду документального фільму. І не тому, що на початку нам видають "Фільм побудований на реальних подіях", а тому, що дії не йдуть в розріз зі здоровим глуздом.

Так що Фінчеру - честь і слава, за те що зумів зробити настільки шедевральний фільм з такої нудної теми.

Офіційний трейлер "Соціальна мережа" (The Social Network):


Якщо шукаєте, де скачати фільм  "Соціальна мережа" (The Social Network) з професійним українським перекладом і озвученням, то для ознайомлення ви можете завантажити його на торрент-трекері hurtom.com.

Читати далі...

Wednesday, January 26, 2011

Розкрутка відео на Ютубі.Youtube SEO

Сайт Youtube має дуже високі показники відвідуваності у всьому світі. До того ж, там можна розмістити своє відео і, навіть, залишити посилання на свій сайт :) А кругом, де є доступ до наповнення, а головне - трафік, ми (SEO-оптимізатори) зливаємо його на свої проекти. В минулих постах я вже говорив про найскладніший метод збільшення трафіку - вірусний маркетинг, про його суть і загальні принципи. Сьогодні ж мова піде про розкрутку вірусного відео на YouTube

Що ж може дати нам розкрутка відео на Ютубі? Я б виділив кілька основних моментів:
  • Розкрутка та формування позитивного іміджу бренду;
  • Трафік на свій сайт;
  • Монетизація на рекламі в статусі офіційного партнера YouTube;

Як розкрутити своє відео на Ютубі?

Зробіть дійсно цікаве та якісне відео

Люди хочуть бачити «жирні» матеріали, так що гарним початком для YouTube-оптимізації буде створення самого відео, яке буде коротким, «солодким» і прямо в точку. Необхідно розробити сценарій, після чого зробити запис, мова в якому буде чітка і ясна - без «бурмотіння» і шуму. Відео бажано робити гарної якості у форматі високої роздільної здатності. «Чистий» ролик отримає більше уваги, ніж «зернистий». І не створюйте відеоролики тільки для приватного перегляду.

Лаконічність

Відео має бути зведене до кількох хвилин, щоб скоротити час завантаження у глядача. До того ж більшість людей не дивляться довгі фільми он-лайн не тільки із технічних причин. Крім цього сам YouTube не дасть завантажити фільм довший, ніж 15 хвилин.

Розраховуйте на певну цільову аудиторію

Тематика вашого сайту повинна співпадати з роликом. Ваша аудиторія, яка буде переглядати відео, повинна бути тематичною, тобто цільовою аудиторією сайту.

Просування бренда

Ви зняли відео, але не поспішайте його розміщувати, при монтажі додайте невеликий логотип фірми або адресу сайту в якомусь з кутів відео, чи перед показом, або в кінці ролика.
Також, раджу, щоб нік користувача містив назву бренду або веб-сайту. Це збільшить запам'ятовуваність.

Фактори, що впливають на ранжирування:

  • Назва, опис, теги відео;
  • Зовнішні посилання, кількість і якість сайтів, що інтегрували ваше відео;
  • Коментарі;
  • Передплатники (Подписчики/Subscribers);
  • Перегляди каналу;
  • Вік відео.

Копірайтинг та оптимізація

Оскільки роботи пошукових систем не можуть аналізувати ролики, то потрібно використовувати текстові поля для оптимізації відео. Для цього необхідно, щоб ваші ключові слова були в заголовках, описах і тегах відео.

Ці ключові слова можна легко знайти за допомогою інструменту YouTube по  відбору ключових слів.

Цей сервіс необхідно мінімально налаштувати: вказати регіон і мову пошуку слів.

Не секрет, що на сьогоднішній день половина пошукових запитів є унікальними. Тому, крім орієнтації на високо і середньочастотні запити, робіть ставку на велику кількість - низькочастотних. Намагайтеся написати максимальний обсяг тексту. Чим більше унікального тексту, тим більше шансів, що ваше відео зловить багато трафіку.

Переконайтеся, що ви використовуєте оригінальні назву і опис. В іншому випадку ваше відео проіндексується як плагіат і  загубиться серед мільйонів відеороликів з аналогічними назвами.

У рядку опис - ставте посилання на ваш сайт. За посиланням під відео переходять, як правило, до 6% людей, що переглянули відео. Ця цифра мала на перший погляд, але тут необхідно добиватися великої кількості переглядів. Якщо відео цікаве, то це не так складно.

Зовнішні посилання та інтеграція на сторінки сайтів

Ставте лінки на ваше відео, найчастіше посилання на Ютуб не так агресивно сприймається модераторами форумів та блогів. Якщо є можливість, то інтегруйте його на сторінки сайтів.

Коментарі до відео

Завжди дозволяйте розміщення коментарів. Це може допомогти збільшити перегляди відео і покращити ранжирування в рейтингу YouTube. Реєструйте нових користувачів і додавайте коментарі, створюйте дискусії. Можна також провокувати коментаторів з сторонніх акаунтів.

Будьте людиною, а не спам-ботом

Вам необхідно взаємодіяти на YouTube. Спостерігайте за іншими відео, коментуйте, підпишіться на інші канали, з тим щоб розглядатися в якості цінного члена «клубу YouTube», а не спамера.

Аналітика та статистика

Кращий інструмент аналітики YouTube надається вам безкоштовно. Він дасть вам всі статистичні дані та детальну інформацію. Можна дізнатися, скільки переглядів сторінок у вас, яка популярність, де люди знаходять ваші відео, в якій країні людина дивилася відео, які розділи вашого відео є найбільш і найменш популярними.

Читати далі...

Thursday, January 20, 2011

Знищення механізмів розкрутки Vkontakte. Відсьогодні запрошувати в групи можна тільки друзів

З 19.01.2011 року ВКонтакте діє заборона на запрошення до групи "не друзів". Просувати спільноти можна через таргетовану рекламу.
Джерело: wiki.vkontakte.ru (офіційна група Вікі-розмітка ВКонтакте).

Павло Дуров знайшов новий метод монетизації свого мега ресурсу. Тепер розкрутка груп стане дорожчою послугою.

Як же реагувати на нові умови? По-перше, я думаю все актуальнішими буде два напрямки в розкрутці груп, що дозволять обійти таргетовану рекламу:

1). Цікаві боти з великою кількістю друзів
Створення реалістичних ботів, які матимуть цікаві та харизматичні анкети з певними інтересами. Необхідно зробити бот таким, щоб до нього самі хотіли долучатися в друзі, або хоча б, щоб сторінка викликала найменшу відразу у тих, кого будуть запрошувати. Успіх проекту буде залежати від врахування цільової аудиторії. Не потрібно робити універсальну сторінку під усіх. Треба максимально оптимізувати її під уподобання певної аудиторії. Тут головне не спалитися, що це бот і при цьому мати максимальну кількість друзів. Тому треба запрошувати рідко, але мітко.

2). Фішінг недосвітчених користувачів
Дана новина стане стимулом для більшого розвитку фішингових проектів, які будь-яким чином намагатимуться вивідати реєстраційні дані недосвітчених користувачів, а далі через їх анкети з допомогою автоматизованих скриптів розкручувати групи.

Читати далі...

Боротьба зі спамом Vkontakte. Антиспамер для груп Viking Antispam

Раніше я вже робив огляд програмного забезпечення від компанії Viking Studio, яке призначене для розкрути груп вконтакті. Сьогодні ж розглянемо інший продукт цих розробників, що теж використовується для роботи в найпопулярнішій соціальній мережі пострадянського простору. Але мова йтиме не про розкрутку, а про боротьбу зі спамом в групах Вконтакті.

Чим шкідливий спам?

Британські вчені довели, що спам знижує активність в обговореннях групи і зменшує інтерес до ресурсу. Хоча це і так ясно. Заспамленість групи – одна з головеих причин втрати користувачів.

Як боротися зі спамом?

Своєчасне видалення спаму з групи Вконтакті покращує якість спілкування в ній і стимулює відвідуваність. Однак переглядати кожну тему і видаляти по одному повідомленню - довго і неефективно. Viking Antispam ™ робить цей процес простим і зручним. Даний софт дозволяє автоматизувати очищення груп від спаму.

Опис антиспамера

Програма доступна в двох варіантах - версії Lite і Pro. Lite-версія повністю безкоштовна, дозволяє завантажити всі повідомлення в групі і відображає їх у зручній формі. Після цього можна швидко виділити непотрібні повідомлення і видалити їх одним клацанням миші.

anti spam soft

Особисто я скористався цим безкоштовним рішенням. Тому що на більшості груп, які я просуваю і підтримую, відсутня можливість залишати коментарі, відповідно, боротися зі спамом не потрібно. В основному, я просуваю групи-візитки, як джерело для трафіку на сайти. А груп із активними обговореннями у мене всього дві. І для автоматизації очистки спаму в цих групах я використовую безкоштовну лайт-версію Viking Antispam ™.

Версія Pro включає в себе набір фільтрів для автоматичного розділення спам - не спам. У ній також є можливість задавати розклад для перевірки груп через певні проміжки часу. У результаті перевірка і очищення груп виконується ефективно без вашої участі.

Коштує цей цінний антиспам софт зовсім недорого. Ціна версії Pro складає всього 450 російських рублів.

Завантажити безкоштовну версію або купити професійну програму проти спаму ви можете на офіційному сайті компанії Viking Studio.

Також там ви можете придбати програму для масової розсилки запрошень в групи.

Читати далі...

Tuesday, January 11, 2011

Що таке абузостійкий хостинг (bulletproof hosting) та з чим його їдять

Часто в Інтернеті ми зустрічаємо такі терміни, як абузостійкий хостинг (російською - абузоустойчивый/абузостойкий хостинг та bulletproof hosting на англійській). Що ж це таке і навіщо? Сеошники та, загалом, люди, компетентні в ІТ справах, повинні це знати. Тож сьогодні буде маленький SEO лікбез.

Що таке абузостійкий хостинг?

Абузостійкий хостинг (від англ. abuse - скарга) – це віртуальний хостинг (або виділений сервер - "dedicated server"), господарі якого не реагують на скарги від правовласників та інших зацікавлених осіб у видаленні сайту розташованого на цьому хостингу.


Іноді цей термін вживається і в інших варіаціях: BulletProof або bulk-friendly hosting та абузоустойчивый чи абузостойкий хостинг. На західних SEO форумах найчастіше пишуть BulletProof (з англ. куленепробивний) хостинг. Він призначений для ресурсів із забороненим вмістом, для сайтів, які порушують існуючі закони і поширюють заборонені матеріали.

Наприклад, якщо ви рекламуєте свій сайт в Інтернет всіма можливими способами, в тому числі і масовими розсилками по форумах, гостьових..., то вам необхідний спеціальний хостинг, тому що сайт, що знаходиться на звичайному, не абузостійкому, неминуче буде закритим. І відбудеться це досить швидко.

Щоб ваш хостер не закрив ваш сайт через скарги на спам, чи інші порушення правил, то необхідно потурбуватися про абузостійкий хостинг.

За статистикою найбільше число BulletProof серверів знаходиться в Китаї, Південній Америці, Малайзії, Росії та інших країнах, де законодавство дозволяє їх тримати.

Ще є поняття анонімний хостинг. Воно означає, що адміністрація хостингу при реєстрації не вимагає надання особистої інформації або хоча б не перевіряє її достовірність.

Кому потрібен bulletproof hosting?

Абузостійкий хостинг потрібний тим, хто зазвичай навмисно порушує права людей чи організацій, розміщуючи у себе на сайті заборонені законом або піратські матеріали. Простіше кажучи, ці веб майстри викликають на себе купу проблем і скарг, а господарі bulletproof хостингу обіцяють і гарантують ніколи не відключати акаунт внаслідок скарг або будь-яких інших дій з боку третіх осіб.

Тобто, абузостійкий хостинг потрібен особам, які порушують чинне законодавство.

Що ж розміщують на абузостійкому хостингу?

Зазвичай на bulletproof хостингу розміщуються такі типи ресурсів:
  • сайти, де основний трафік припадає на спам;
  • спам-скрипти, що генерують цей трафік;
  • онлайн-казино;
  • порно (adult) сайти;
  • варез-сайти (warez), що порушують авторські права;
  • дорвеї (дори);
  • хакерські ресурси (spyware, botnets, exploits);
  • skam, phishing і все що пов'язане із взломом банківських рахунків;
  • pharma (аптеки, інтернет-магазини із ліками);
  • портали крайніх політичних течій із закликами до повалення влади;
  • ресурси, що пропагують дискримінацію за расовою, етнічною чи релігійною ознакою;
  • опозиційні сайти в країнах з обмеженою свободою слова.
Простий приклад. Чи стане опозиція до влади будь-якої країни тримати свій сайт в цій же країні? Сумнівно. Адже його можуть фізично видалити. Знайти причину – це вже інша справа. А от якщо сервер буде в іншій країні, то це вже складніше.

Скільки коштує абузостійкий хостинг?

Такий хостинг зазвичай коштує в 10 і більше разів дорожче звичайного хостингу. Адже bulletproof хостинг як ви зрозуміли зазвичай розташований в країнах де не знають мови сайту. Наприклад, сайт російською мовою, а хостинг знаходиться в Китаї. Спробуйте написати в їх поліцію чи куди ще російською :)

Де можна купити абузостійкий хостинг?

Сьогодні bulletproof хостинг пропонує вже досить багато компаній, але в основному більшість послуг надаються приватними особами. Тому такі речі зазвичай  розшукуються через Google за запитами: абузостійкий хостинг, абузоустойчивый хостинг, абузостойкий хостинг, bulletproof hosting, bulk-friendly hosting.

Однак і тут не все так гладко як здається. В Інтернеті є маса шахраїв, які пропонують послуги "абузостійкого хостингу", надаючи при цьому звичайний хостинг, який блокується при першій же скарзі. Так що будьте обережні та ретельно вивчайте відгуки користувачів.

Читати далі...

Wednesday, January 5, 2011

Вірусний маркетинг (Viral marketing). Теорія і практика.

Вірусний маркетинг - загальна назва різних методів розповсюдження реклами, які характеризуються поширенням в прогресії близької до геометричної, де головним розповсюджувачем інформації є самі одержувачі інформації, шляхом формування змісту здатного залучити одержувачів інформації за рахунок яскравої, креативної, незвичайної ідеї або з використанням природного або довірчого послання.

вірусний маркетинг

Що таке вірусний маркетинг простими словами?

Вірусний маркетинг – це процес створення і розміщення медіа вірусу - цікавого та привабливого контенту. Подібно вірусам, такі технології використовують будь-яку сприятливу можливість для збільшення числа переданих повідомлень. Просування за допомогою вірусного контенту може приймати найрізноманітніші форми - відео, фото, флеш, навіть просто текст (наприклад, анекдоти).

Медіа вірус швидко поширюється в Інтернеті силами самих користувачів і переносить разом з собою потрібну рекламну інформацію.

Історія вірусного маркетингу

В часи «до Інтернету» використовувався метод «сарафанного радіо», через особисті комунікації,  рекламні акції в пресі, на телебаченні і т.д.

Таким чином, вірусний маркетинг не був винайдений заново, він був лише відкритим заново маркетологами нової хвилі.

Вважається, що термін «вірусний маркетинг» популяризував у 1996 році Джеффрі Рейпорт у своїй статті The Virus of marketing. Одним з перших відомих прикладів використання вірусного маркетингу в Інтернеті є акція Hotmail, коли до кожного листа, написаного користувачем, приєднувалося повідомлення, що пропонує одержувачу листа заводити собі безкоштовну пошту.

В результаті цього, з 1995 по 2000: Hotmail пішов від нуля до 30 мільйонів користувачів.

Період 2001-2003 був найгіршим для інтернет-компаній, коли ніхто не міг собі дозволити будь-який інший вид реклами в Інтернеті, крім вірусного маркетингу.

З 2004 і по сьогодні, основна причина зростаючого розвитку вірусного маркетингу – це те, що у більшості населення спостерігається низький рівень довіри до реклами взагалі, а тим більше до тієї, що йде від компанії-виробника.

Основні інгредієнти та принципи вірусного маркетингу

поширення вірусного маркетингу 
Основний принцип вірусного маркетингу полягає в тому, що людина, яка одержує інформаційне повідомлення повинна бути впевненою, що воно виходить від особи незацікавленої, наприклад від знайомого, або незнайомого, але ні в якому разі не причетного до рекламної кампанії.

Наприклад, людина з готовністю вислухає від «живої людини» позитивні відгуки про товар, і швидше за все купить цей товар. І навпаки: побачивши рекламний ролик цього товару, вона його проігнорує, оскільки поширена думка, що реклама прикрашає якості товару.

При створенні кампанії з вірусного маркетингу потрібно керуємося двома принципами:

  1. Вірус повинен бути досить привабливий, щоб користувачам захотілося посилати його один одному;
  2. Вірус повинен виконувати чітко визначену маркетингову задачу, задану рекламодавцем - підвищувати продажі, зміцнювати імідж і т.п.

Як досягти успіху в Голлівуді? Кожен хоче це зробити, але не всім вдається. Немає ніяких гарантій і рецепту для миттєвого успіху, але ... Основні інгредієнти для успішної рекламної кампанії є:

  • Фактор задоволення, фактор новизни, інтригуючий фактор, сексуальний чинник, креативне написання текстів і візуальні ефекти.
  • Люди повинні виглядати "круто" при пересиланні рекламного матеріалу один одному. Матеріал повинен бути дійсно цікавим.

Де поширювати вірус?

Потрібно розмістити вірус на безлічі розважальних інтернет-ресурсах, показуючи його широкії аудиторії і даючи йому можливість самостійно поширюватися далі. Конкретні канали розповсюдження вірусу потрібно підбирати в залежності від покладених завдань та цільової аудиторії.

На данний момент для поширення вірусних матеріалів найкраще підходять соціальні мережі.


Читати далі...

Monday, January 3, 2011

Скандальний закон "Про захист персональних даних" набув чинності. Чим же він буде для журналістів та блогерів?

утиски свободи словаВ Україні 1 січня набув чинності закон "Про захист персональних даних", який усі правозахисники назвали кроком до обмеження свободи слова і свободи доступу до інформації.

Правозахисні організації закликали Президента України Віктора Януковича відстрочити введення закону в дію, а Гельсінська спілка і зовсім назвав його "вагомим кроком для побудови тоталітаризму" в країні.

Разом з тим, як вважає виконавчий директор Української Гельсінської спілки з прав людини Володимир Яворський, що цей закон "зв'язує руки", в першу чергу, журналістам.

У новому законі, каже він, під персональними даними розуміють будь-яку інформацію, яка дозволяє ідентифікувати особистість, аж до назви імені та прізвища. При цьому журналістам, додає правозахисник, дозволяють збирати загальнодоступну інформацію про особу, але не дозволяють її поширювати без письмової згоди цієї особи.

ліквідація зміЯворський також вважає, що поширення будь-якої інформації про будь-яку особу тепер можна буде зупинити, а також покарати журналіста або редакцію за розголошення персональних даних.

У той же час автори закону, серед яких міністерство юстиції, кажуть, що приймаючи закон, Україна адаптується до європейського законодавства. Вони нагадують, що Україна взяла зобов'язання ратифікувати і ввести конвенцію про захист персональних даних.

"Безумовно, цей закон, а також ратифікація Конвенції Ради Європи про захист персональних даних є одним з елементів покращення співпраці з Європейським Союзом в цілому", - заявляв раніше заступник директора департаменту Мін'юсту з питань адаптації законодавства України до законодавства ЄС Тарас Качка.

"У Європейському законодавстві є чіткий принцип, що преса, наприклад, може поширювати будь-яку персональну інформацію про публічних особі, якщо суспільство цього вимагає. В Україні ж тепер персональну інформацію щодо президента або іншої особи тепер поширити буде неможливо, тому що потрібно буде його згода ",
констатує Яворський.

Якщо ми подивимося на це питання з точки зору блогера та інтернет-видань, то виходить, що спочатку, по плану, задавлять свободу слова в тих ЗМІ, які не підконтрольні владі, а далі, скоріше за все, візьмуться за «неугодні» сайти новин, а потім черга дійде до персональних блогів.

Можна протестувати, як, наприклад, вже робили Фемен. Можна шукати шляхи виходу.

акція фемен

Можливий вихід - це стенд-елон блоги або сайти новин на абузостійкому хостингу і міжнародному домені другого рівня (com, org, biz, net). Якщо ваш ресурс буде стояти поперек горла режиму і, при цьому, розміщений на українському хостингу, то силові структури зможуть легко натиснути на хостера і ваш сайт видалять.

Хоч сайт фізично лежатиме на сервері десь в США, Канаді, Індії чи на якихось островах, та все ж писатимете ви з України, тому потрібно попіклуватися про анонімізацію в мережі. Детальніше про це напишу в наступних постах.

Але якщо ж ви будете заважати всьому світу, як WiliLeaks, то хай навіть ваш сервер буде на Сейшелах - це вам не допоможе, все одно закриють.

Читати далі...